Als de straatverlichting kapot is, kunnen inwoners dat melden bij de gemeente. Via onze website of de Fixi-app komt de melding bij ons binnen. Als de storing binnenkomt, gaan we op zoek naar de oorzaak. Dat is specialistisch werk. De vakmensen en het materiaal zijn niet altijd beschikbaar om dat meteen te doen. Daarom duurt het soms lang voordat de verlichting is gemaakt. Inwoners bellen dan nog eens naar de gemeente of richten zich tot Enexis.
Maar wie doet nou wat?
Grofweg kun je de volgende verdeling maken: zit het onder de grond (elektriciteitsnet) dan moet Enexis het probleem oplossen. Enexis is eigenaar van het elektriciteitsnet. Zit het boven de grond (lichtmast en lampen) dan zijn wij aan zet. Een melding van een storing doe je wel altijd via de gemeente. Dat kan via Fixi of de Fixi app (download Fixi voor iOS of download Fixi voor Android) op je mobiele telefoon.
Netwerkstoring
Bij een netwerkstoring zit er een storing in het netwerk van Enexis. Dit is vaak te herkennen omdat dan meerdere lichtmasten op een rij niet branden in een straat of wijk. Een netwerkstoring kan meerdere oorzaken hebben en is niet altijd snel te vinden.
Voor het zoeken naar de oorzaak zijn specialisten nodig. Zij zijn beperkt beschikbaar, en daarom dient het ingepland te worden. Enexis stelt prioriteiten voor de meldingen die zij binnen krijgen. Meldingen waarbij een hele wijk of dorp zonder stroom zit of dreigt te komen, krijgen bijvoorbeeld voorrang op een netwerkstoring in een straat.
Helaas is een achterstand niet altijd te voorkomen, bijvoorbeeld door leveringsproblemen of een tekort aan personeel. Samen met Enexis spannen we ons in voor goed werkende straatverlichting. Soms duurt dat dus wat langer, we rekenen graag op jouw begrip.
