De presentatie bood de aanwezigen een eerste uitgebreide blik op de plannen voor het vernieuwde Den Domp. Daarbij was er volop ruimte voor vragen, suggesties en reacties vanuit de verschillende gebruikersgroepen. De hoge opkomst en actieve betrokkenheid onderstreepten het belang van het gemeenschapshuis als centrale ontmoetingsplek in Haaren.
Annerie Smits van SGH benadrukte het gezamenlijke karakter van het project:
"Een nieuw Den Domp ontstaat niet alleen op de tekentafel van architecten of in de plannen van de gemeente. Het krijgt pas echt betekenis door de mensen die er gebruik van maken, elkaar ontmoeten en zich ermee verbonden voelen. De grote opkomst tijdens de bijeenkomst, de kritische en betrokken vragen, de positieve feedback en het gedeelde enthousiasme bevestigden hoe belangrijk Den Domp is voor Haaren. Samen hebben we niet alleen gesproken over een gebouw, maar over een plek waar ontmoeting, verbinding en gemeenschap centraal staan. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst en laat zien dat we, wanneer we naar elkaar luisteren en samenwerken, altijd meer bereiken."
Belangstellenden kunnen de interieurtekeningen van het nieuwe gemeenschapshuis vanaf donderdag 25 juni 2026 bekijken bij Den Domp in Haaren. Na de zomervakantie plannen we een openbare bijeenkomst, waarin inwoners worden bijgepraat over de vervolgstappen rondom de bouw van het nieuwe Den Domp.
