Handtekening legaliseren

Als je moet bewijzen dat de handtekening op een document echt van jou is, dan laat je jouw handtekening legaliseren. Je zet bij ons je handtekening op het document. Wij bevestigen met een stempel dat dit dezelfde handtekening is als die op je identiteitsbewijs staat. Je maakt hiervoor een afspraak op het gemeentekantoor. 

Meenemen

  • Document dat gelegaliseerd moet worden
  • Geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs)
  • Geld: je betaalt de kosten contant of met pin

Garantstelling of logiesverstrekking

Als je bezoek krijgt uit een land buiten Europa, hebben zij een speciaal document nodig om een visum te krijgen. Dit heet een bewijs van garantstelling of logiesverstrekking.

  • Logiesverstrekking: Hiermee geef je aan dat jouw bezoek bij jou thuis verblijft.
  • Garantstelling: Hiermee beloof je ook financieel te helpen als je bezoek zelf niet genoeg geld heeft. Dit is nodig als jouw bezoek weinig inkomen heeft.

Je moet hiervoor een formulier invullen van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Let op: je moet het formulier nog niet ondertekenen.

Als het om garantstelling gaat en je bent getrouwd of hebt een geregistreerd partner, dan moeten jullie allebei persoonlijk het formulier ondertekenen aan de balie.

Kosten

Wat Kosten
Legaliseren handtekening € 9,55