Hiervoor stuur je een mail naar gemeente@oisterwijk.nl.
De volgende informatie geef je aan ons door:
- Je voor- en achternaam
- Je adres
- Je telefoonnummer
- E-mailadres waarop we je kunnen bereiken
Als er andere gezinsleden zijn die ook ZAP'er worden, benoem je ze in je mail. Heb je nog vragen, dan kun je deze ook in je mail kwijt.
Ieder dorp in de gemeente heeft een coördinator. Deze persoon neemt na jouw aanmelding contact met je op. De coördinator heeft voor jou een handleiding waarin onder andere staat wat jouw rol is, wat onze rol is en welke materialen je krijgt om te kunnen ZAP'en.
Als je aangemeld bent als ZAP'er krijg je van ons de volgende materialen in bruikleen:
- 1 afvalgrijper
- 1 afvalzakkenhouder
- 1 paar handschoenen
- 1 fluorescerend hesje
- Bedrukte ZAP afvalzakken
Je krijgt bericht wanneer je dit kan ophalen bij het gemeentekantoor.
Samen met de coördinator overleg je waar je kunt gaan ZAP'en. Dit willen we ook weten om te voorkomen dat meerdere personen in hetzelfde gebied actief zijn. Wanneer er meerdere ZAP-ers actief zijn in hetzelfde gebied gaan we met jullie in overleg om de routes af te stemmen. Je mag zo vaak als je wilt op pad gaan.
De bedrukte ZAP afvalzakken mag je bij de openbare afvalbakken neerzetten van maandagochtend tot en met vrijdagochtend. Deze worden door de gemeente meegenomen. Met een Fixi melding worden je zakken sneller meegenomen dan in de reguliere ophaalronde.